Меню
Підписка на новини

Введіть ваш E-mail:

Опитування
Як вам навчання в ліцеї?
Всього відповідей: 1313
Архів записів

Головна » 2020 » Липень » 16 » НОВІ ПРОФЕСІЙНІ СТАНДАРТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ
16:38
НОВІ ПРОФЕСІЙНІ СТАНДАРТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ

ЗАТВЕРДЖЕНО НОВІ ПРОФЕСІЙНІ СТАНДАРТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ

Справедливим є твердження, що система освіти не буває кращою ніж педагоги, які працюють у ній. Це означає, що в умовах трансформації системи освіти, професійні компетентності педагогів та підходи до їх набуття повинні бути переглянуті і регламентовані сучасними професійними стандартами та оновленими кваліфікаційними характеристиками. 20 червня 2020 р. Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України було затверджено професійні стандарти (накази №1181, 1182, 1183)

 «Майстер виробничого навчання»,

«Педагог професійного навчання»,

«Методист закладу професійної (професійно-технічної) освіти».

 Запропоновані стандарти за змістом є технічно-розвивальними. Вони точно описують, що педагог, майстер в/н, методист повинен знати, вміти, щоби в певний спосіб це можна було виміряти. А також вони слугуватимуть якісним критерієм для самооцінювання й формування індивідуальної траєкторії професійного розвитку кожного педагога.

Нові професійні стандарти передбачають наступні трудові функції:

Майстер виробничого навчання

-        Планування та організація освітнього процесу;

-        Здійснення освітнього процесу;

-        Здійснення методичної роботи;

-        Професійний розвиток;

-        Супровід планування кар’єри здобувачів освіти та зв'язок з ринком праці.

 

Педагог професійного навчання

-        Планування освітнього процесу;

-        Здійснення освітнього процесу;

-        Здійснення самоосвітньої діяльності;

-        Здійснення методичної роботи;

-        Здійснення дослідно-експериментальної діяльності;

-        Здійснення моніторингу освітньої діяльності;

-        Проведення профорієнтаційної роботи та підтримка кар’єрного розвитку здобувачів освіти.

Методист

-        Планування методичної роботи;

-        Методичний супровід професійного розвитку педагогічних працівників;

-        Проведення моніторингу результатів методичної роботи;

-        Взаємодія із соціальними партнерами;

-        Проведення дослідно-експериментальної роботи.

Усі компетентності поділені на дві групи:

·                  загальні: громадянська, соціальна, культура самовираження, лідерська й підприємницька компетентності;

·                  професійні: мовно-комунікативна, предметна, методична, інформаційно-цифрова, психологічна, емоційно-етична, компетентність педагогічного партнерства, інклюзивна, здоров’язбережувальна, проєктувальна, прогностична, організаційна, оцінювально-аналітична, інноваційна, здатність до навчання впродовж життя та рефлексивна компетентності.

Часто професійна підготовка фахівців відірвана від того, що очікують на робочому місці від людини. В реформованій освіті особливими цінностями є автономія педагога й довіра до нього. Саме таким підґрунтям для довіри й автономії є розроблені професійні стандарти, які мають на меті:

-        оновлення освітньої програми для підготовки педагогів;

-        особисте планування кожним педагогом власної траєкторії розвитку;

-        оцінювальна функція педагога (критерії для само оцінювання та оцінювання під час атестації)

З ухваленими стандартами можна ознайомитись за посиланням: 

https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv

Переглядів: 68 | Додав: Info | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук на сайті
Голосування

Життя сайту
Статистика